مطالب ویژه - مقالات

چرا دکتر محسن رضایی مناسب پست ریاست جمهوری است؟

7 خرداد 1400 001

ویژگیهای ۱۰ گانه مدیریتی و شخصیتی دکتر محسن رضایی :

با بررسی دقیق عملکرد دکتر رضایی در فرماندهی ۸ ساله دفاع مقدس ، فرماندهی ۱۷ ساله سپاه پاسداران ، و دبیری ۲۴ ساله مجمع تشخیص مصلحت نظام شیوه های زیر به دست می آید:

۱. مردمگرایی: دکتر محسن رضایی در همه دورانهای مدیریت خود، به مردم و تکیه بر مردم توجه داشته است، نیروهای خود را از میان مردم و برای خدمت به وطن و مردم انتخاب می کرد.

۲.غیرجناحی و مستقل بودن: دکتر رضایی همیشه و ثابت قدم به عنوان یک سرباز خالص وطن مستقل باقی ماند و برای رسیدن به قدرت خود را به هیچ جناحی نچسباند او خود یک شخصیت مستقل ملی و انقلابی است.

۳. عملگرایی: دکتر رضایی اهل شعار دادن و سخنرانیهای توخالی و اهل نمایشهای دوربینی نیست او یک پراگماتیست و اهل عمل و عملیات است، رضایی را تنها زمانی می توان به درستی شناخت که میدانی برای کار در اختیار او قرار بدهیم مثل فرماندهی جنگ و فرماندهی در سپاه.

۴.شجاعت و جسارت:  محسن رضایی با شجاعت بزرگ شده است و با شجاعت زیسته است، هیچکس در این مملکت نمی تواند در مسابقه شجاعت به هماوردی رضایی و همرزمان شهید و زنده اش بخیزد ، او قهرمان ملی و تجسم شجاعت ایرانی و اسلامی است.

۵.مشورت پذیر: دکتر رضایی جنگ را و سپاه را به شیوه ای کاملاً شورایی و مشورتی فرماندهی کرد و همیشه به نیروهای تحت امر خود اجازه می داد درباره همه امور حساس نظامی و عملیاتی نظر خود را آزادانه بیان و حتی مخالفت نمایند ، ۲۴ سال اداره جلسات مجمع تشخیص مصلحت از او یک مشورت گرای حرفه ای ساخته است.

۶.جوانگرا و کادرساز:  با جرات می توان گفت در میان مسئولان جمهوری اسلامی هیچکس به اندازه دکتر رضایی جوانگرا و استعدادیاب و کادرساز برای کشور و نظام نبوده است ، رضایی در جنگ جوانان مستعد و مجاهدی چون باقری، باکری، همت، خرازی، کاظمی، زین الدین، تهرانی مقدم، سلیمانی و…. را کشف کرد و کارها را به آنها سپرد، او سپاه را ساخت و هزاران مدیر و فرمانده لایق به کشور عرضه داشت ، رضایی متخصص کار با جوانان و کادرسازی است.

۷.طراح، استراتژیست و برنامه ریز:  یکی از ویژگیهای بارز دکتر رضایی اینست که خود در تمام مراحل مدیریتی از طراحی و برنامه ریزی تا مرحله فرماندهی و اجرا حضور دارد، او خودش از طراحان عملیاتهای جنگ و نیز برنامه ریز برای گسترش سازمان سپاه و تبدیل آن به ۵ نیروی کارآمد بود ، حضور طولانی مدت او در مجمع، ذهن او را به انباری از طرح و برنامه های راهبردی برای کشور تبدیل کرده است او یک استراتژیست بزرگ است.

۸. اخلاق گرا: دکتر رضایی از نادر شخصیتهای سیاسی و نظامی مودب ، نجیب ، محترم ، دارای حجب و حیا، باوقار و در عین حال متواضع و فروتنی است که تاکنون به هیچ شخص و شخصیتی یا گروه و جمعیتی بی حرمتی نکرده است، او مخزن الاسرار مسائل کشور و مسئولان است اما با آبروی کسی بازی نکرده است بعضی افراد این را یک ضعف برای ایشان و محافظه کاری می دانند و به او توصیه می کنند برای رای آوری افشاگری کن و… اما او برای رسیدن به قدرت از هر ابزاری استفاده نمی کند.

۹. ساده زیستی:  دکتر رضایی علی رغم قرارداشتن در جایگاهها و مناصب مهمی که می توانست برای خود و اطرافیان و اقوامش نهایت استفاده ها را از بیت المال و رانت های فراوان ببرد اما همچنان زندگی ساده سربازی خود را ادامه می دهد و آلوده به اشرافیت و مال اندوزی نشده است او هنوز در یک خانه سازمانی زندگی می کند.

۱۰.بی ادعا و فروتن:  اگر بخواهیم یک لقب واقعی و بدون غلو به دکتر محسن رضایی در کشور بدهیم لقب *«سردار سرداران»* ایران زمین در پس از انقلاب اسلامی است، او فرمانده و پرورش دهنده همه سرداران پرافتخار این مرز و بوم است اما آیا در رفتار و گفتار و کردار او اثری از خودنمایی و تظاهر به این موارد می بینید؟ او خود ذاتاً بی ادعا و نجیب و فروتن است با اینحال چون بعد از رفتن از سپاه مسئولیتی که پول و قدرت و رسانه در آن باشد نداشته و وابستگی جناحی نیز نداشته است بسیار مورد بی مهری قرار گرفته است او یک «مظلوم» واقعی است.

اینک زمان آن فرا رسیده است که ملت رشید و قدرشناس ایران عزیز بدون توجه به بمباران تبلیغاتی جناح های پرادعا و کم عملی که وضعیت کشور را به این روز انداخته اند، به فرزند رشید خود دکتر محسن رضایی که توانست با کمک جوانان همین ملت و دست خالی، جنگ نابرابر را به یک پیروزی افتخار آفرین در تاریخ ایران تبدیل کند، یک بار دیگر با قدرت رای خود این تحصیلکرده علم اقتصاد را فرمانده اقتصادی و اجرایی کشور سازند تا کشور بزرگ و سرشار از ذخائر و منابع خدادادی از این منجلاب فقر، فساد، تبعیض، بیکاری، عقب افتادگی و… نجات یابد. انشاالله ،

نویسنده : سیروس کلایی

به این نوشته امتیاز بدهید!

Admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×