چشمه کوهرنگ خشک شد
خبرها - مطالب ویژه

چشمه کوهرنگ خشک شد!

2 فروردین 1401 001

صراف‌زاده، رییس کرسی یونسکو در بازیافت آب: بعد از خشک شدن زاینده‌رود، چشمه “کوهرنگ” که آب شرب ۵ شهر و ۳۴ روستا را تامین می‌کرد، با کاهش شدید آبدهی مواجه شده و جریان چشمه به طور کامل خشک شده است.

رسانه جامع ایل بابادی : دلایل خشک‌شدن این چشمه از کاهش بارندگی آغاز می‌شود و تا تمام شدن یخچال‌های زردکوه و حفر تونل کوهرنگ سه ادامه می‌یابد.

هر چند که کشور با تغییر اقلیم و کاهش بارندگی‌ها مواجه است، ولی به اعتقاد محققان باید با مدیریت منابع آبی و بازچرخانی آن، عبور بی‌خطری از عوارض ناشی از تغییر اقلیمی‌ داشته باشیم، شاید به همین دلیل باشد که مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سال ۱۹۹۲، روز ۲۲ مارس (۲ فروردین ماه) را روز جهانی آب نامگذاری کرده است تا در این روز به جهانیان تاکید شود که منابع آب امانتی در دست ما است که باید به سلامت به نسل آینده تحویل دهیم.

 

چشمه کوهرنگ خشک شد

در ایران نیز ما “روز ملی آب” داریم که پس از تاسیس مرکز ملی مطالعات راهبردی کشاورزی و آب اتاق ایران در اتاق بازرگانی، صنایع و معادن کشاورزی ایران در سال ۱۳۹۴، روز ۱۳ اسفند به مناسبت نوروز آب‌ها، در تقویم به نام “روز ملی آب” نامگذاری شد و اکنون ما در فاصله زمانی روز ملی آب و روز جهانی آب جشنواره‌ای را برگزار می‌کنیم تا به مرور آنچه که باید انجام می‌دادیم و غفلت کردیم، بپردازیم.

به این نوشته امتیاز بدهید!

Admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×