فروشگاه اینترنتی امروزه
موقعیت شما : صفحه اصلی » خبرها » مطالب ویژه
  • شناسه : 688
  • 02 دی 1397 - 20:36
  • ارسال توسط :
نواب نصیر شلال
مدال نقره المپیک نواب نصیرشلال به طلا تبدیل می‌شود!

مدال نقره المپیک نواب نصیرشلال به طلا تبدیل می‌شود!

با تائید دوپینگ تعداد دیگری از وزنه برداران بازی های المپیک ۲۰۱۲ لندن، مدال نقره «نواب نصیرشلال» وزنه بردار دسته ۱۰۵ کیلوگرم ایران به طلا تغییر خواهد یافت. نواب نصیرشلال جوان شایسته بختیاری و ایل بابادی در المپیک لندن با مهار وزنه ۱۸۴ کیلوگرم در یک ضرب و ۲۲۷ کیلوگرم در دو ضرب و با […]

با تائید دوپینگ تعداد دیگری از وزنه برداران بازی های المپیک ۲۰۱۲ لندن، مدال نقره «نواب نصیرشلال» وزنه بردار دسته ۱۰۵ کیلوگرم ایران به طلا تغییر خواهد یافت.

نواب نصیرشلال جوان شایسته بختیاری و ایل بابادی در المپیک لندن با مهار وزنه ۱۸۴ کیلوگرم در یک ضرب و ۲۲۷ کیلوگرم در دو ضرب و با مجموع ۴۱۱ کیلوگرم در دسته ۱۰۵ کیلوگرم توانست مدال نقره را به دست آورد.

این در حالی بود که اولکسی توروختی اوکراینی با مجموع ۴۱۲ کیلوگرم مدال طلای این دسته را کسب کرد. حالا از سوی فدراسیون جهانی وزنه‌برداری، نام توروختی در بین دوپینگی‌های آن المپیک قرار گرفته و به همین دلیل مدال نقره نماینده ایران به طلا تبدیل خواهد شد و وزنه‌بردار لهستانی که در آن رقابت‌ها بر سکوی سوم قرار گرفته بود، به این ترتیب مدال نقره را از آن خود می‌کند.

در تست مجددی که از قهرمانان المپیک لندن گرفته شده، ۵ نمونه تست مثبت اعلام شده که یکی از این وزنه‌برداران، اولکسی توروختی اوکراینی است.

البته فدراسیون جهانی منتظر تصمیم کمیته بین‌المللی المپیک است و اگر IOC در این خصوص موافقت کند، نواب نصیرشلال مدال طلا را دریافت خواهد کرد.

 

نواب نصیر شلال

 

در شرایطی که بیش از ۶ سال از المپیک ۲۰۱۲ لندن می گذرد و در آستانه آغاز سال ۲۰۱۹ میلادی هستیم، همچنان جدول رده بندی مدال ها در این دوره از المپیک در حال تغییر است!

به نظر می رسد کشوری که بیشترین سود را هم از این تغییرات برده، ایران است. دوپینگ گسترده در میان وزنه برداران در المپیک ۲۰۱۲ خیلی از معادلات را تغییر داده و در آخرین اتفاق هم امروز اعلام شده که دوپینگ وزنه بردار اوکراینی احتمالا باعث می شود تا نواب نصیرشلال به مدال طلای دسته ۱۰۵ کیلوگرم برسد.

با آزمایش مجدد نمونه دوپینگ این وزنه بردار اوکراینی، تست او مثبت اعلام شده و مدال طلا باید از این ورزشکار پس گرفته شود.

اگر نواب نصیرشلال به مدال طلا بعد از این همه سال برسد، تعداد طلایی های ایران در این مسابقات به عدد ۶ خواهد رسید.

 

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*